Bestellen, verzenden & Retourneren

BESTELLEN EN BEZORGEN

Hoe bestel ik producten?

Bestellen bij spijkerskinderkleding.nl doe je door eenvoudig al je producten toe te voegen aan je winkelmand en daarna op afrekenen te klikken. Tijdens dit proces krijg je de optie om een nieuw account aan te maken of om in te loggen met je bestaande account. Heb je nog geen account? Maak deze dan eerst aan via inloggen/registreren.

  1. Plaats je artikel(en) in het winkelmandje
  2. wanneer je klaar bent met winkelen, controleer je de bestelling
  3. vervolgens ga je naar afrekenen
  4. controleer je persoonlijke gegevens en wijzig indien nodig je afleveradres
  5. wanneer al je gegevens kloppen, klik je op betalen
  6. kies op welke manier je wilt betalen en klik op bestelling plaatsen

Alle vermelde prijzen zijn inclusief BTW.

Wanneer ontvang ik mijn bestelling?

Het is ons streven om bestellingen binnen Nederland binnen twee werkdagen te verzenden. Over het algemeen is dit ook de praktijk. Bestellingen die in het weekend worden geplaatst en betaald, worden op maandag verzonden. Je ontvangt altijd een bevestiging per e-mail als wij je betaling binnen hebben en zodra je bestelling verzonden wordt. In deze laatste e-mail vind je ook een Track & Trace code van Post NL, zodat je zelf kunt nagaan wanneer je je bestelling ontvangt.

Niet thuis? Geen probleem. Kleinere bestellingen passen gewoon door de brievenbus. Heb je een grotere bestelling gedaan en ben je niet thuis om het pakket in ontvangst te nemen? Dan probeert de bezorger het pakket eerst af te geven bij de buren. Lukt dit niet, dan laat de bezorger een bericht voor je achter. PostNL komt standaard de volgende werkdag nogmaals langs met je pakket. Je kunt ook zelf een tijd- of plaats kiezen na de eerste keer. Dit kan met de code op het bericht die de pakketbezorger achterlaat.

Wat zijn de verzendkosten?

Bij een bestelling vanaf € 39,- betaal je binnen Nederland geen verzendkosten. Bij een bestelling onder € 39,- betaal je binnen Nederland € 3,95 aan verzendkosten.

Voor pakketverzending maken wij gebruik van de diensten van PostNL.

Kan ik de bestelling ook ophalen?

Zeker! Dit kan alleen op afspraak. Stuur even een mailtje naar contact@spijkerskinderkleding.nl

Op welke manieren kan ik betalen?

Momenteel ondersteunen we 4 verschillende manieren om te betalen.

PayPal
Via PayPal is het mogelijk om je bankrekening of creditcard te koppelen. Via een beveiligde portal akkoordeer je bestelling en betaling. PayPal biedt sinds vorig jaar ook aankoopbescherming. Vraag hier een PayPal account aan.

iDeal
Ondersteunt jouw bank iDeal? Kies dan deze optie om direct vanaf jouw rekening de bestelling en betaling aan ons te doen. We ontvangen direct een bevestiging van de betaling. Voor meer informatie over iDeal kun je op de iDeal Veelgestelde Vragen pagina kijken.

AfterPay – Achteraf betalen (Nederland)
AfterPay voert voor www.spijkerskinderkleding.nl het volledige achteraf betaalproces uit. Dit betekent dat je een betaaloverzicht ontvangt van AfterPay. Met de AfterPay App kun je dit betaaloverzicht inzien en betalen, veilig en heel eenvoudig vanaf je smartphone. In de online omgeving Mijn AfterPay kun je jouw betaaloverzichten vanaf je computer of tablet beheren. AfterPay houdt je op de hoogte via pushnotificaties & e-mail wanneer er een betaaloverzicht voor je klaar staat. Ter goedkeuring van je verzoek om achteraf te betalen voert AfterPay een gegevenscontrole uit. AfterPay hanteert een strikt privacybeleid zoals omschreven in zijn privacy statement. Mocht onverhoopt jouw verzoek tot betaling met AfterPay niet geautoriseerd worden, dan kun je jouw bestelling natuurlijk betalen met een andere betaalmethode. Je kunt voor vragen altijd contact opnemen met AfterPay. Voor meer informatie verwijzen wij je door naar AfterPay.

Pinbetaling
Wanneer je ons in het magazijn opzoekt of ons treft op een markt is het mogelijk om met pin te betalen. Mocht je iets leuks gezien hebben op de site maar je wilt het eerst even zien in het magazijn, stuur ons dan een mailtje, dan maken we een afspraak.

 

RETOURNEREN

Het is mogelijk om binnen 30 dagen na ontvangst zonder voorafgaande melding te retourneren, of binnen 30 dagen na ontvangst ons van de herroeping op de hoogte brengen en vervolgens binnen 14 dagen na die melding retourneren.

Neem in het tweede geval contact op met contact@spijkerskinderkleding.nl en geef uw ordernummer aan, noem welke producten, aantal, en welke verzendmethode u kiest om de producten te  retourneren.

U kunt op twee manieren het producten retourneren, mits ongedragen en binnen 30 dagen na ontvangst van je pakketje.

Retourneren op kosten van Spijkers Kinderkleding (je ontvangt een PostNL verzendlabel). Dit label kunt u thuis uitprinten en op het pakket plakken. Ook is het mogelijk om het label op uw smartphone te openen en te laten scannen bij een PostNL verzendpunt, waarbij zij daar ter plekke uw label uitprinten. Plak dit label duidelijk zichtbaar op de doos. Dit waardelabel is 5 dagen geldig (hierbij tellen zaterdagen en zondagen ook mee!). Bent u niet in de gelegenheid om binnen 5 dagen gebruik te maken van het verzendlabel, dan is het niet mogelijk om op onze kosten nog één aan te vragen.

Retourneren door zelf voor te schieten.  Je neemt de retourkosten in eerste instantie voor eigen rekening. Alle gedane betalingen inclusief verzendkosten worden terugbetaald of verrekend op de factuur van de nieuwe digitale factuur of incasso, indien je alle artikelen terugstuurt.

Voordeel is dat je niet gebonden bent aan de geldigheidstermijn van 5 dagen die hoort bij een PostNL Verzendlabel. Echter, let er op dat de kleding die je wilt retourneren binnen 14 dagen na melding bij ons binnen is.

Wij mogen wachten met het terugbetalen totdat wij het artikel(en) terug ontvangen of totdat je aantoont het product(en) aan ons te hebben verzonden. Je kan op een andere manier herroepen of je retour versturen. Indien maar duidelijk is dat je wilt herroepen. Je kan je retour melden via dit e-mailadres: contact@spijkerskinderkleding.nl

Adres
Spijkers Kinderkleding
afd. Retour
Boelemaheerd 155
9736 HK Groningen

Verstuur de zending in een goede beschermende verpakking, bijvoorbeeld in de verpakking die je van spijkerskinderkleding.nl hebt ontvangen. Bewaar je verzendbewijs, welke je bij het afleverpunt ontvangt, totdat je retour door ons is verwerkt. Het afleverpunt voor Nederland is een postkantoor of een servicepunt van PostNL.

HOE KAN IK MIJN PRODUCT OMRUILEN EN EEN ANDER PRODUCT BESTELLEN?

Zeker! Neem contact op met contact@spijkerskinderkleding.nl en geef naast uw ordernummer aan welke kledingstukken u wilt omruilen en voor welke exemplaren. Afhankelijk van het netto verschil krijgt u geld terug, of moet u bijbetalen. Nadat we van u de producten hebben terug ontvangen (zie Retourneren) (en eventuele bijbetaling hebben ontvangen) sturen we u de nieuwe producten toe.

Spijkers Kinderkleding vindt het belangrijk om haar klanten goed te helpen. Daarom bieden we altijd de mogelijkheid om gratis te ruilen, waarbij je een tegoedbon krijgt van spijkerskinderkleding.nl. Helaas is het niet mogelijk voor spijkerskinderkleding.nl om ook de verzendkosten van de nieuwe bestelling op zich te nemen.

WAT IS HET HERROEPINGSRECHT EN HOE MAAK IK DAAR GEBRUIK VAN?

Het herroepingsrecht houdt in dat je het recht hebt binnen 30 dagen na ontvangst van je bestelling zonder opgaaf van redenen de koopovereenkomst te ontbinden. De ondernemer mag de consument vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten. Je hebt na melding van retour nog 14 dagen de tijd om het product te retouren.

  • De genoemde bedenktijd gaat in op de dag nadat de consument, of een vooraf door de consument aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het product heeft ontvangen, of:
  • Als de consument in eenzelfde bestelling meerdere producten heeft besteld: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, het laatste product heeft ontvangen. De ondernemer mag, mits hij de consument hier voorafgaand aan het bestelproces op duidelijke wijze over heeft geïnformeerd, een bestelling van meerdere producten met een verschillende levertijd weigeren.
  • Als de levering van een product bestaat uit verschillende zendingen of onderdelen: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, de laatste zending of het laatste onderdeel heeft ontvangen.
  • De waardevermindering van kleren die meer zijn gebruikt dan nodig om de aard, kenmerken en werking te beoordelen kan worden doorberekend aan de consument.

De consument ontvangt een bevestigingsmail n.a.v. een bestelling, daarin staat een link naar het Europese modelformulier voor herroeping of download het Europees modelformulier. De consument kan daar gebruik van maken indien hij dat wenst 

WAAR KUN JE TERECHT MET EEN KLACHT?

Als je niet tevreden bent met een product of onze service horen we dat graag.

Stuur ons een mail op contact@spijkerskinderkleding.nl en we zullen zo snel mogelijk persoonlijk en inhoudelijk op je mail reageren. Doorgaans reageren we binnen 2 werkdagen, doch uiterlijk binnen de wettelijk gestelde termijn van 14 dagen. Je krijgt dus geen standaard ontvangstbevestiging maar je mail wordt door onszelf in behandeling genomen.

Ook is het mogelijk om je klacht voor te leggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/).

GARANTIE

Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten.